OTV

Op onze school kunnen onze leerlingen gebruik maken van Onderwijs Tijd Verlenging (OTV). Dit zijn activiteiten die na schooltijd plaatsvinden die in het teken staan van het bevorderen van de creativiteit, sportiviteit, burgerschap, de kijk om de wereld om je heen en zeker ook op het gebied van sociaal-emotionele en de cognitieve ontwikkeling van de leerlingen. Vaak raken meerdere van deze onderdelen elkaar in deze OTV-activiteiten. Deelname aan de activiteiten is op vrijwillige basis en op basis van affiniteit. Wanneer uw zoon/dochter zich hiervoor inschrijft, verplicht uw zoon/dochter zich wel aan het deelnemen van alle lesmomenten die bij deze activiteit horen.

Het afgelopen schooljaar hebben we de volgende activiteiten aangeboden. Deze activiteiten zijn mogelijk gemaakt door een subsidie die we vanuit de Rijksoverheid hebben ontvangen:

Muziek Crea Sport Overig
Gitaarlessen gr 6 t/m 8 Speksteenamulet maken gr 6 t/m 8 Sport en spel gr 3 t/m 5 Wetenschap en techniek: Mad Science gr 3 t/m 5
Percussie gr 3 t/m 5 Vilten gr 3 t/m 5 Sport en spel gr 6 t/m 8 Wetenschap en techniek: Mad Science gr 6 t/m 8
Rap en meer gr 6 t/m 8 Knuffelaccesoires naaien gr 3 t/m 5 Creatief schrijven met LEGO gr 3 t/m 5
Chillen met de ukelele gr 5 t/m 8 Papier-maché gr 7-8 Fotografie gr 6 t/m 8
Glas bewerken gr 6 t/m 8 Toneel gr 4-5
Sieraden maken gr 5 t/m 8

Voor het huidige schooljaar en schooljaar 2024-2025 hebben we een nieuwe subsidie ontvangen vanuit de Rijksoverheid en volgen er ook nog gemeentelijke gelden. Daarmee kunnen we het OTV aanbod naar de toekomst toe gaan uitbreiden.